tisdag 12 januari 2010

Tacogryta.

Här kommer ännu ett recept på bra vardagsmat, det är få ingredienser och går snabbt att laga!

3 kycklingfiléer
1 msk smör
3 dl matlagningsgrädde
1 msk vetemjöl
1 st hönsbuljongtärning
1 msk kinesisk soja
1 -2 msk tacokrydda


Skär kycklingen i strimlor och stek i stekpanna.


Rör ihop grädde, mjöl, smulad buljongtärning, soja och tacokrydda i en gryta.
Låt det koka upp under vispning och tillsätt den stekta kycklingen.
Låt koka i såsen ca 5 minuter.


Servera med ris och exempelvis majs, sallad, tomater, lökringar och tacosås!

Oftast tillagar vi detta med griskött och köttbuljong men det kan vara kul att variera sig lite och laga med kyckling istället. Jag rekommenderar verkligen det här receptet!



Receptet kommer från Allt om Mat.

4 kommentarer:

  1. Men hur slipper man att kycklingen blir sådär jobbigt torr? Så som den brukar bli när man gör mindre stekta bitar. Eller så kanske det bara händer för mig.

    SvaraRadera
  2. Fredag: Eftersom man lägger den i en sås sen så upplever jag inte att kycklingen blir torr men det kanske är en smaksak.

    SvaraRadera
  3. Jag undrade just vem det var jag fått det här receptet från! Fast med griskött då =) Jag prövade det med wokkött för någon vecka sedan, är verkligen en supergod maträtt!

    /Madelén

    SvaraRadera
  4. Madelén: Jo, det var nog jag som gav dig det! Visst är det gott!

    SvaraRadera