måndag 25 januari 2010

Lökhackare

Tänkte tipsa om ett bra köksredskap som jag köpte i höstas, en mini quick chef från Tupperware. Den går att använda både till att hacka lök och nötter till exempel men även äpplen och örter läser jag på deras hemsida. Jag köpte den enbart för att hacka lök för det är något jag avskyr så pass mycket att jag tyckte att det var värt det ganska höga priset. Som tur var fick vi prova den på demon jag hade för annars hade jag nog inte trott att den fungerade så bra som det utlovades. Jag är i alla fall nöjd!



Den är väldigt enkel att använda, man delar helt enkelt en lök i ca 4 delar och lägger in den i burken och sätter på locket. Sen håller man locket i ena handen och burken i den andra och vrider dem åt varsitt håll. Lite svårt att förklara! Man fortsätter i alla fall att vrida åt olika håll tills löken har hackats nog mycket. Om någon är ute efter en lökhackare så kan jag rekommendera denna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar