onsdag 3 mars 2010

Kycklingcurry.

Här kommer ett recept jag har provat mig till själv. Har ätit något liknande på några kinarestauranger men jag har inte lyckats få till det lika gott hemma. Det här blir ungefär 4 portioner.

3-4 kycklingfiléer
1 hackad vitlöksklyfta
curry, cayennepeppar och salt
1/2 - 1 burk creme fraiche

Skär kycklingfiléerna i strimlor och stek dem. Krydda med curry och cayennepeppar efter egen smak och tillsätt även lite salt och den hackade vitlöksklyftan.
Rör sist ner creme fraichen och låt det småputtra tills allt blivit varmt. Servera med pasta!


Största skillnaden mot det jag ätit på restaurang är att det är mycket mera sås! Både pastan och kycklingen är dränkta i sås. Sen tycker jag också att det är något jag saknar men jag får fortsätta experimentera mig fram till ett ännu godare recept. Det här duger i alla fall tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar